ΣΥΝΤΑΓΕΣ

ΒΙΒΛΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ WebTV

 

 

ΠΩΣ Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ

ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ;

 

Από την εποχή του Ιπποκράτη οι άνθρωποι γνώριζαν την άρρηκτη σύνδεση της τροφής με την υγεία. Την εποχή εκείνη, βέβαια, τα μοναδικά μέσα που είχε κάποιος για να εξετάσει την επίδραση των διαφόρων τροφίμων στον οργανισμό ήταν η παρατήρηση, η πιθανολόγηση και ένας στοχαστικός νους. Σήμερα, όπου τα μέσα που έχουμε στην διάθεσή μας είναι σαφώς περισσότερα από το γυμνό μάτι, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πολλά περισσότερα για την επίδραση των τροφών από ό,τι ο Ιπποκράτης και οι σύγχρονοί του. Επίσης, μέσω μακροχρόνιων πειραμάτων που έχουν γίνει σε πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα, η σύγχρονη ιατρική επιστήμη έχει καταλήξει σε αρκετές τεκμηριωμένες γνώσεις πάνω στην επίδραση της διατροφής στην ψυχολογία του ατόμου. Έτσι μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι οι τροφές επηρεάζουν την ψυχική και συναισθηματική κατάσταση του ανθρώπου, είτε άμεσα είτε έμμεσα. Άμεσα επιδρώντας με τα διάφορα συστατικά που εμπεριέχουν και τα οποία επηρεάζουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και του συναισθηματικού μας κόσμου.

 

Διαβάστε περισσότερα ...

 


ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ

ΤΩΝ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΩΝ

ΣΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΜΑΣ ΥΓΕΙΑ;

 

Κατά πόσο επηρεάζουν τα τυποποιημένα προϊόντα τη διάθεσή μας; Αναφερόμαστε σε όλα τα φαγώσιμα και πόσιμα προϊόντα που έχουν περάσει από διάφορες διαδικασίες επεξεργασίας έτσι ώστε να μπορέσουν να συντηρηθούν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Η επίδρασή τους στην ψυχολογική μας ισορροπία ξεκινάει ήδη από την παρουσίαση του προϊόντος. Μέσω της διαφήμισης τόνοι από ανώφελα τρόφιμα και ποτά παρουσιάζονται ως δήθεν αναγκαία για την κοινωνική μας αποδοχή και τη σωματική μας υγεία. Στη θέα και μόνο των προϊόντων αυτών η διάθεση μας κατακλύζεται από διάφορα υποβόλιμα συναισθήματα με αποτέλεσμα να αγοραστεί και να καταναλωθεί ένα προϊόν που ίσως και να μην το είχαμε καθόλου ανάγκη.

Πέρα από τις πολλαπλές επεξεργασίες κατά τις οποίες τα τρόφιμα χάνουν μεγάλο μέρος των βιταμινών και ωφέλιμων συστατικών, υπάρχουν μέσα τους και πρόσθετες ουσίες που χρησιμοποιούνται για τη διατήρησή τους και οι οποίες έχουν συχνά αρνητικές επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό, τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο. Οι ουσίες αυτές αναφέρονται κωδικοποιημένες πάνω στη συσκευασία και για τους περισσότερους καταναλωτές είναι εντελώς άγνωστες τόσο ως προς την σύστασή τους όσο και ως προς τις ιδιότητές τους. Οι πρόσθετες αυτές ουσίες που χρησιμοποιούνται στα τρόφιμα περιλαμβάνονται στον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών κάθε χώρας. Σε αυτόν αναφέρονται όλα τα χημικά ή φυσικά πρόσθετα καθώς και οι δόσεις που επιτρέπονται να χρησιμοποιηθούν. Από το 1986 η Ευρωπαϊκή Ένωση υποχρεώνει τις χώρες – μέλη της να αναγράφουν στη συσκευασία τα πρόσθετα που χρησιμοποιήθηκαν σύμφωνα με την ονοματολογία των κωδικών αριθμών με το γράμμα «Ε». Παράλληλα γίνεται και μια νομοθετική προσπάθεια να κυκλοφορούν παντού τα ίδια επιτρεπόμενα πρόσθετα. Έτσι υπάρχει ένας κοινός κατάλογος με, ούτε λίγο ούτε πολύ, 411 πρόσθετα που έχουν το γράμμα της ευρωπαϊκής έγκρισης «Ε».

 

Διαβάστε περισσότερα ...

 

ΠΟΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ

ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ;

 

Η ανεργία στις μέρες μας έχει απογειωθεί. Οι μισθοί ψαλιδίζονται μήνα με το μήνα ενώ ταυτόχρονα η ακρίβεια γιγαντώνεται. Όλα αυτά φέρνουν στο νου, μεταξύ σοβαρού και αστείου, τις συνθήκες ζωής αλλά και τους εφευρετικότατους τρόπους επιβίωσης κατά την περίοδο της Κατοχής. Ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς δείκτες βιοτικού επιπέδου για κάθε περίοδο είναι σίγουρα το διαιτολόγιο. Τι έτρωγε ο κόσμος τότε; Πόσο κοντά είμαστε στο να αναπροσαρμόσουμε το σημερινό μας διαιτολόγιο σε κάτι παρόμοιο με εκείνο των δύσκολων χρόνων;

Πριν από 60 χρόνια περίπου, κατά την περίοδο της Κατοχής, στις ημερήσιες εφημερίδες είχαν καθιερωθεί μόνιμες στήλες με «οδηγίες επιβίωσης» που περιελάμβαναν πρακτικές συμβουλές και διαιτολογία. Χαρακτηριστικά δείγματα αυτών των οδηγιών το «πως δεν θα έχετε απώλειες τροφών στο μαγείρεμα» ή «τα ψίχουλα και πώς να τα μαζέψετε», «πώς να κάνετε τα σέσκουλα …σούπα», «πώς γίνονται οι βλιτοκεφτέδες», «τα χόρτα… φούρνου» και φυσικά η «μουσταλευριά …χωρίς μούστο»!

 

Διαβάστε περισσότερα ...


 

 

ΤΙ ΕΤΡΩΓΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ;

 

Αθήνα. Ημέρες Κατοχής. Το μόνο φαγώσιμο είδος που υπάρχει σε αφθονία είναι τα χόρτα. Τα εστιατόρια εκτός από χόρτα σερβίρουν επίσης κουκιά, αγκινάρες και σκέτο γιουβέτσι. Στα γλυκά δημοφιλής είναι η σταφιδόπαστα που γίνεται από μαύρες σταφίδες και μοιάζει με κέικ. Όταν είναι δύσκολο να βρεθεί σταφιδόπαστα, ο Αθηναίος αρκείται σε ένα μικρό κομμάτι παστέλι από σουσάμι.

Οι εφημερίδες της εποχής γεμίζουν τις σελίδες τους με άρθρα τα οποία προσφέρουν συμβουλές για την αντιμετώπιση της έλλειψης των τροφίμων αλλά και της τρομακτικής ακρίβειας που μαστίζει την αγορά.

Βασική συμβουλή είναι να τρώνε τροφές που περιέχουν θρεπτικά στοιχεία. Αλλά όταν δεν υπάρχουν τι γίνεται; Παραίνεση, λοιπόν, να τρώνε πολλά λαχανικά τα οποία, αν μη τι άλλο, θα εξασφαλίσουν εργασία στο στομάχι!

Υπάρχει έλλειψη ζάχαρης στην αγορά; Πάρτε ξερά σύκα, προτείνουν οι ειδικοί: «Βράστε τα με νερό και μετά αφαιρέστε τα σύκα. Να η ζάχαρη που λείπει για μια νόστιμη κομπόστα με κορόμηλα».

Η πείνα μπορεί να κοπεί με ορεκτικά που …χορταίνουν. Μια πιατέλα ορεκτικά μπορεί να περιλαμβάνει ελιές από τις οποίες έχουν βγει τα κουκούτσια και μέσα έχει μπει ψωμί ή ντομάτα μαζί με μαϊντανό, κάπαρη, ραπανάκια, αγγούρι.

Η σταφίδα εξ αιτίας της μεγάλης θερμιδικής της αξίας σώζει πολύ κόσμο στην Κατοχή και γι αυτό χρησιμοποιείται ποικιλοτρόπως. Ένας τρόπος είναι η παρασκευή κρέμας για τα παιδιά.

Οι Αθηναίοι αλλάζουν απότομα τις διατροφικές τους συνήθειες. Προπολεμικά έτρωγαν σούπα από ζωμό κρέατος με ρύζι ή ζυμαρικά. Τώρα η σούπα γίνεται μόνο με χορταρικά.

 

Διαβάστε περισσότερα ...

 

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΒΑΡΟΣ

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΣΩΜΑ;

 

Ποιο είναι το σωστό βάρος;

Το σωστό βάρος είναι αυτό που δεν μας δημιουργεί από μόνο του προβλήματα.

Παρατηρήστε το «από μόνο του».

Σημαίνει ότι το βάρος δεν μας δημιουργεί προβλήματα υγείας και κοινωνικά επειδή είμαστε «χοντροί». Γιατί υπάρχουν και τα προβλήματα που δημιουργούμε από μόνοι μας και αυτά πάνε στη σφαίρα του Ψυχολόγου πλέον.

Το σωστό βάρος είναι αυτό που μας επιτρέπει να είμαστε υγιείς σωματικά και πνευματικά. Δηλαδή:

1) Δεν κινδυνεύουμε από έμφραγμα

2) Δεν μας κοροϊδεύουν στο δρόμο (χοντρέ, βόδι)

3) Μπορούμε να περπατάμε ελεύθερα

4) Μπορούμε να φλερτάρουμε

5) Δεν μας πονάνε τα γόνατα και η μέση

6) Βρίσκουμε ρούχα στο νούμερό μας

Τα 1,3,5 έχουν να κάνουν με τη σωματική υγεία. Δηλαδή είναι προβλήματα που το βάρος δημιουργεί από μόνο του στην υγεία μας. Κανείς δεν τα θέλει αυτά. Κανείς δεν θέλει να πάθει έμφραγμα, να μην μπορεί να πάει στη λαϊκή περπατώντας, να πονάνε οι κλειδώσεις του.

 

Διαβάστε περισσότερα ...

 


 

ΠΟΙΑ ΔΙΑΙΤΑ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ;

 

Ετυμολογικά η λέξη δίαιτα σημαίνει «τρόπος ζωής». Αλλάζοντας, λοιπόν, τη διατροφή, τη δίαιτά σας, αλλάζετε και τρόπο ζωής. Στο βιβλίο αυτό θα βρείτε τις περισσότερες από τις δίαιτες που έχουν καταγραφεί παγκοσμίως. Κάποιες από αυτές είναι γραμμένες από ειδικούς επιστήμονες και μπορούν να ακολουθηθούν άφοβα καθώς δεν προκαλούν άσχημες επιπτώσεις στον οργανισμό. Κάποιες άλλες, όμως, μπορεί να είναι επικίνδυνες ακόμη και για τον υγιή άνθρωπο (πόσο μάλλον για τον ευαίσθητο ή τον ασθενή) και ενδέχεται να προκαλέσουν βλάβες στον οργανισμό. Δεν συνιστούμε σε καμία περίπτωση την εφαρμογή οποιασδήποτε δίαιτας χωρίς πρώτα να έχετε πάρει την έγκριση τού προσωπικού σας - οικογενειακού γιατρού. Ακόμα και οι ιατρικές δίαιτες που αναφέρονται μέσα στο βιβλίο, γραμμένες και προσεγμένες από ειδικούς επιστήμονες (διαιτολόγους, διατροφολόγους, γιατρούς κ.ά.) δεν συνίσταται να τις ακολουθήσετε χωρίς την άδεια του γιατρού σας.

Να θυμόσαστε πως οι δίαιτες που υπόσχονται γρήγορο χάσιμο των περιττών κιλών μπορεί να επιφέρουν όντως το επιθυμητό αποτέλεσμα του αδύνατου σώματος, αλλά τα κιλά αυτά μπορούν να επιστρέψουν εξίσου γρήγορα μετά το τέλος τής δίαιτας.

Εκείνο που έχει μεγάλη σημασία είναι μετά από κάποια δίαιτα να μπορέσετε να κρατήσετε ένα ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα έτσι ώστε να μην ξαναπάρετε τα περιττά κιλά που χάσατε. Αυτό αποτελεί την καλύτερη τακτική και όχι μετά από κάθε δίαιτα να «του δίνουμε να καταλάβει». Υπάρχουν κάποιες πολύ καλές συμβουλές που πρέπει να ακολουθήσετε μετά από μία δίαιτα. Για παράδειγμα: προσπαθήστε να βγάλετε από την καθημερινότητά σας ιδιαίτερα παχυντικές τροφές όπως τα τηγανητά, τα τσιπς, τις σάλτσες, τα γλυκά, τα αναψυκτικά και το αλκοόλ. Δε λέμε να τα στερηθείτε για πάντα και να μην ξαναφάτε ποτέ την αγαπημένη σας τούρτα ή κάποιο αναψυκτικό. Μπορείτε να τα προσθέσετε με μέτρο στο πρόγραμμά σας και να τα απολαμβάνετε σε αραιά χρονικά διαστήματα. Αποφύγετε τα τσιμπολογήματα ενδιάμεσα από τα γεύματα. Όσο περίεργο και αν σας φαίνεται, αρκετά συχνά, τα τσιμπολογήματα μπορεί να φτάσουν και τις δύο με τρεις κανονικές μερίδες φαγητού, χωρίς καν να το καταλάβετε.

 

Διαβάστε περισσότερα ...

 

 

 

Όλα τα κείμενα είναι κατοχυρωμένα και προστατεύονται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή τους καθ οιονδήποτε τρόπο από οποιονδήποτε χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη (www.oxigono.gr - εκδόσεις Οξυγόνο).